Sunday, February 12, 2012

No more Mr. Nice Guy

No use jadi budak baik zaman sekarang ni. Why? kejadian sejak kebelakangan ni menyedarkan aku, benarlah kata pepatah "Buat baik berpada-pada, buat jahat jangan sekali". Dalam berbuat baik ni pun kena ada batasnya, jangan terlalu baik walaupun dengan orang yang kita kenal dan rapat. Secara ringkasnya, "trust no one". Why? because people will take advantage of your kindness.

Baru2 ni aku ada terima surat mahkamah menyatakan aku tidak bayar bil celcom. Rupa-rupanya baru ingat, my ex-friend("You die to me.no more friend!!!") at work used my name for his broadband. He promised that he will pay the bill every month without fail. Hell yeah, now I don't know where he is, most probably already run away. He also borrowed my money not long time ago and haven't pay till now. I couldn't reach him, he switched off or even might already changed his phone number.

Then, sejak aku ada lesen kereta ni, ramai saja kawan aku especially yang mengajak aku untuk keluar malam (clubbing). Damn...I'm not your driver and I don't like clubbing. I feel that they are using me for their own purpose or shortly speaking, I'm their "friend for benefit".

Lagi, ramai yang mau pinjam duit sejak aku dapat kerja yang bagus...Aku dengan muka innocent dan hati yang tulus suci pun tolong lah, bagi pinjam. Last2 aku yang merana, xda duit simpanan sebab orang pinjam duit tp xdibayar semula *sigh*

Be careful, rambut sama hitam, hati lain-lain. I won't be nice anymore. You want to go clubbing? you get your own car and driver. Wanna borrow money? hell there are a lot of banks out there.

Bye-bye Mr. Nice Guy...

P/S: Kawan semasa ketawa ramai, tapi kawan semasa menangis???Susah mau jumpa

No comments:

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...