Sunday, November 21, 2010

Hari Ahad = Hari yang mengenyangkan

Aku suka hari ahad.

Pada hari ahad lah, banyak majlis perkahwinan akan dilangsungkan. Time ni la kita dapat merasa makanan yang sedap-sedap secara percuma.

Tapi sekarang aku berada di semenanjung Malaysia. So it is impossible to go to any wedding event cause I know only a few people here as compared to my own hometown (Labuan) where my father is a celebrity (Babah adalah guru bersara dan boleh dikatakan terkenal di Labuan. Hehehe). Sepanjang 2 tahun setengah di Semenanjung, baru 1 wedding aku pernah pergi.

Tapi, masih ada satu lagi sebab kenapa kita boleh kenyang pada hari Ahad selain kenduri kahwin dan saya pasti anda juga tidak tahu. Hohoho (hidung kembang kempis bangga)

Nak tahu rahsianya? Kehkehkeh

Sebenarnya aku baru perasan haritu setelah 2 kali berkunjung ke pasar raya. Dan setelah membaca komik Shin Chan. Kebanyakan pasar raya pasti akan mengadakan free sample makanan dan minuman pada hari Ahad. Minggu lepas aku pergi giant ada mayonis Shiela Rusly, nescefe, susu, yougurt, mi segera...Ishk memang banyak lah.

Tadi pulak aku pergi Jusco pun sama banyak berderet kat tepi-tepi free sample makanan.

So kepada yang lapar di hujung minggu dan takde duit nak makan, pergi lah ke pasar raya terdekat seperti Giant, Tesco dan Jusco. Hehehe

"Chantek adik hari ni. Akak nak semua. Free kan? Kelaaas kau Maria..."

3 comments:

DanieL AdiE said...

byk mkn ye..bagus2...


Latest Entry:
http://danieldeadie.blogspot.com/2010/11/rindu-sangat.html

Anonymous said...

hahahahaaa..sin chan xgune..-.-satu dunia nk ikott perangai diee..haha

nini said...

hahahaha...tak penah pasan plak hari ahad dapat free sample...pas ni rajin je la lepak kat giant on sunday ;p

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...