Sunday, September 14, 2008

Wangian alam...

Once upon a time, aku menaiki bas Rapid KL, U41 yang menuju ke Mines. Aku berasa teruja kerana pada hari tersebut, aku akan berjumpa dengan kawan2 lama (Lao pengyou).


Ini bukanlah cerita besar dan sensasi. Malah, ramai yang memandang enteng fenomena yang berlaku ini.


Perasaan yang gembira bertukar menjadi resah, gelisah dan"Uweek...NAK MUNTAH!!!". Pelbagai bau yang menerjah ke lubang hidung ini. Mujurlah aku ada membawa bersama sebotol minyak wangi jenama Uberman...Lalu dengan tidak sengaja, aku menyemburkan minyak wangi tersebut ke ruang udara...Ah, segarnya. Ada juga beberapa pasang mata yang memandang sinis. Siapa makan budu, dia terasa masinnya kan?


Cuba teka, "Milik siapakah bau ini?" (macam laguu sudirman da..)

A.Bau pemandu bas.

B. Bau durian.

C. Bau pendatang asing yang rata2 dari Bangladesh..

D. Bau Pak Arab.


Jawapannya...Tepuk dada, tanya selera...hehehe...


Lihatlah bertapa 'Diverse' nya Malaysia. Betul2 multiracial. Pendatang asing sudah menguasai Malaysia, sehinggakan bau mereka pun mendominasi ruang udara Malaysia yang suci dan mulus...


Dalam akhbar kosmo baru2 ini, ada berita mengenai warga Bangladesh menjadi Ketua atau supervisor di sebuah stesyen minyak. Pekerja tempatan pula menjadi kulinya... Betapa terhinanya kita, mengemis di bumi sendiri...


Tolong la Bangladeshi...Pergilah mandi..Busuk ba, tau nda???


Bukan prejudis, inilah hakikat...hehehe...

3 comments:

Anonymous said...

rofl
lawak jua post ko ni...
lawak tp sinis...
kalo sa ad d sana mesti sa dah menangis2 ketawa terbahak2 tu....

ruffey said...

euwwww.
hwahehehahwahwhahahghfehhawhahwahrrhahwahrhahhahrhawhahrhr

ruffey said...

euww. sgt lah gross kan?

aku pernah naik bas kat sini tau. penuh gilak. tp terpaksa laa wei, nada option lain.

sempit2 cam tu, aku dpt lah seat bangu panjang, pas tu ada org cam bersandar di aku,
bau, dan, badan dia basah peluh, abes aku pun kenaa.

tapi takda la sampai kena mandi air tanah kan =P

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...