Thursday, April 8, 2010

Si jelik, Si chantek...

Hi.. Sejak kebelakangan ni macam-macam aku fikir. Maklumlah assignment bertimbun, tu adat lah kan hujung2 sem ni. Tapi ada satu benda yang sejak kebelakangan ni menghantui pemikiran aku.. Ceh menghantui.

Hm...ni soal paras lupa luaran la..About looks. Kebanyakan orang mesti akan memandang luaran. Betul x? Yalah, cuba kau fikir balik, member2 kau atau kau sendiri, bila yang lelaki tengok perempuan cantik mesti kata "Fuyooo..chantek siot.." Kalau yang jelik tu mesti kutuk2. Apa ingat kau hensem sangat?Ingat kau chantek sangat?

Aku tak kata orang kutuk wajah aku yang tak berapa hensem ni kan, tapi sedih la jugak macam diri ini dipinggiran, macam dalam lagu Francesca Peter Sekadar Di Pinggiran... Asal jalan sebelah member aku yang hensem sikit, mesti ada perempuan tengok dan senyum-senyum. "Eh kenapa perempuan ni senyum2 kan, nak ngorat aku ke?" (Ni angan2 saja lah) Of course la perempuan tu tengok member aku ni..Huhuhu

Kadang2 bila jalan ngan perempuan mesti bila tengok lelaki hensem sikit "Ei,hensemnya..ei, kiutnya macam pelakun Korea". Kadang2 hati yang sensitip ni sedih dan mepersoalkan, kenapa aku tak hensem? Kalau tak mesti ramai tergila2kan aku

Tapi terima la hakikat apa yang kita ada, bersyukurlah. ada lagi insan yang lagi tidak sempurna daripada kita, kan kan???

Pernah jugak terfikir nak buat plastic surgery, tapi fikir balik for what?

"I am who I am"

Aku tak hensem...Tapi aku suka makan steak...Lalalala

3 comments:

randy ramli said...

owh...
begitu jugakla ak slalu berfeeling...
tp skrg ni... no... sejakn 2 3 tahun ni, konfiden level ak ok da balik...
i dunno how i did it...
tp for me... mmg menyampah kalau org kena judge based on luaran...

p/s - poyo..padhal sendiri pun mcm tu kdg2... tp we try to change la kan?

rhmhrzk said...

Allah kata yang bezanya manusia taqwa ;)

www.nrahmah.tumblr.com

cik fiena said...

chill r sepul, u r who u r..

hensem tp perangai mcm s**l, mulut cam longkang, perangai nk mengikis harta org jer, perasan seniri n etc nk wat pe..

so better kita bersederhana jerk..
i luv(meaning as friends la..)u for who u r..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...