Wednesday, July 9, 2008

Aku Di sini...UiTM

Pada ketika hari ini, genaplah 10 hari aku berada di UiTM..Hm..Mula2 rasa nak balik rumah je. "Aduuh..buruknya asrama..." Terkenangkan mama dan papa penat2 hantar aku ke mari, aku kuatkan semangat...huh.

Thank God, I manage to survive here. The seniors are very helpful..Thanks to Farahana, Abg Sham, Kak Asmurni and the rest...

Tapi,tak semestinya hanya mentari dan purnama yang ingin mewarnai langit..mendung pun nak join jugak..

Sebelum memijakkan kaki ke institut ini, aku kaji la jugak sikit2 'iklim' di semenanjung..Ops..terlupa plak. Aku berasal dari W.P.Labuan...Tahukah anda di mana tempat tu??

Ni yang nak dijadikan cerita, especially to those who don't know about W.P.Labuan

Hari pertama: "Er, nak tanya...Orang kat sana duk rumah panjang ke?"
Aku pun terangkan la dengan penuh semangat dan terperinci...

The next day, one more question that I received
"Org kat sane pkai cawat eh?"

I still can accept that because I already expect these questions will be asked...

Tapi, soalan yang aku paling tak boleh terima sampai ke cucu cicit piut berbunyi begini
"Kat labuan ade pos laju ke?"

HELLO!!!ARE YOU MALAYSIAN?

Pernah jugak suatu hari, beberapa hari sebelum mendaftar, aku berbual-bual la dgn seorang makcik. Usianya dalam lingkungan 50-an. Aku bagitau la yang aku ni dari W.P.Labuan.

Tiba-tiba, wanita itu bertanya
"Seronok datang ke Malaysia?"

Er...Makcik, saya memang orang Malaysia, bukan Indonesia, mahupun Filipina..Filipina tak dapat rampas W.P.Labuan daripada Malaysia, makcik...

Apa yang aku dapat lihat di sini, pentingnya belajar geografi dan sejarah...
Hahaha...

P/s- Aku paling benci matapelajaran geografi dan sejarah...

4 comments:

Anonymous said...

hahaha. biasa la tu. aku mula2 pun gitu gak. kih kih kih. lucu eh. terutamanya ttg makcik tu.
aku terbayang2 dia bukak mata besar2 dan tanya 'seronok datang ke Malaysia?" kih kih kih...

Crazy Bitch said...

Ntah2 makcik sewel tu makcik indon jual jamu di pasar2 berdekatan.. Mana tau.....

ruffey said...

memang sewel tu! lol

eh.

alamak terlebih sudah! bulan puasa neh.

heheh

ko tampar jak org tu skali len kali. byk kali pun buleh.

mungkin jua la kali mmg dr indon dia, mo kongsi kebahagian tinggal di malaysia. lol

Anonymous said...

huh
aku pun prnah kena tnya
'labuan tu malaysia ke??'
ish mo ja di apa2 kn muka si btanya yg nda bsalah tu haha

er
ko d uitm shah alam plak skng
ambl apa?

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...